سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 88/12/26 | 4:48 عصر | نویسنده : منتظر مهدی014(صدری)

بسم الله الرحمن الرحیم

بعضی از نا آگاهان چنین پنداشته اند که انتظار مهدی عج، ممکن است سبب رکود و عقب ماندگی، یا فرار از زیر بار مسئولیت ها و تسلیم در برابر ظلم و ستم گردد. چرا که اعتقاد به این ظهور بزرگ مفهومش قطع امید از اصلاح جهان قبل از او و حتی کمک کردن به گسترش ظلم و فساد است تا زمینه ظهور آن حضرت فراهم گردد. در صورتی که چنین نیست و انتظار این ظهور بزرگ آثار و برکات سازنده ای دارد، که در ذیل به چند نمونه اشاره می کنیم:

1. خود سازی فردی:

چنین تحولی قبل از هر چیز نیازمند عناصر آماده و با ارزش انسانی است که بتوانند بار سنگین چنان اصلاحات وسیعی را در جهان به دوش بکشند، و این در درجه اول محتاج به بالاترین سطح اندیشه و آگاهی و آمادگی روحی و فکری برای همکاری در پیاده کردن ن برنامه عظیم است. تنگ نظریها، کوته بینیها، کج فکریها، حسادت ها، اختلافات کودکانه و نابخردانه و بطور کلی هر گونه نفاق و پراکندگی با موقعیت منتظران سازگار نیست.

نکته مهم ایناست که منتظر واقعی، برای چنان برنامه مهمی، هرگز نمی تواند نقش تماشاچی را داشته باشد، باید از هم اکنون حتما در صف انقلابیون قرار گیرد.

ایمان به نتایج و عاقبت این تحول هرگز به او اجازه نمی دهد که در صف مخالفان باشد و قرار گرفتن در صف موافقان نیز محتاج به داشتن اعمالی پاک و روحی پاکتر، و برخورداری از شهامت و آگاهی کافی است.

من اگر فاسد و نادرستم چگونه می توانم در انتظار نظامی که افراد فاسد و نادرست در ان هبچ گونه نقشی ندارند، بلکه مطرود و منفور خواهند بود، روز شمار یکنم.

آیا این انتظار برای تصفیه روح و فکر و شستشوی جسم و جان از لوث آلودگی ها کافی نیست؟

ارتشی که در انتظار جهاد اسلامی و ازادی بخش به سر می برد حتما به حالت آماده باش کامل در می اید. سلاحی که برای چنین میدان نبردی شایسته است به دست می اورد و سنگرهای لازم را می سازد. آمادگی رزمی افراد خود را بالا می رد، روحیه افراد خود را تقویت می کند و شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه ای را، در دل فرد فرد سربازانش زنده نگاه می دارد، ارتشی که دارای چنین آمادگی نیست، هرگز در انتظار به سر نمی برد، و اگر بگوید دروغ می گوید.

انتظار یک مصلح جهانی به معنای آماده باش کامل فکری و اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است. فکر کنید چنین آماده باشی چقدر سازنده است. برای تحقق بخشیدن به چنین انقلابی، مردانی بسیار بزرگ و مصمم و بسیار نیرومند و شکست ناپذیر، فوق العاذه پاک و بلند نظر، کاملا آماده و دارای بینش عمیق لازم است.

و خود سازی برای چنین هدفی مستلزم به کار بستن عمیق ترین برنامه های اخلاقی و فکری و اجتماعی است، این است معنای انتظار واقعی،

آیا هیچ کس می تواند بگوید چنین انتظاری سازنده نیست؟




  • فود تک
  • توماس
  • زیبا مد
  • آسمان