سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 89/5/24 | 5:29 عصر | نویسنده : منتظر مهدی023(عاشق‌مهدی)

اصحاب امام عصر (عج) برابر با اصحاب بدر

امام زمان (عج)

خداوند متعال همواره برای هدایت انسانها و رفع مشکلات آنها و تنبیه زورگویان و متجاوزان فاسد افرادی از پیامبران، اوصیای بزرگ آنها و افراد صالح و مؤمن را بر میگزیند، که گاهی در روایات از آنها با عنوان کارگزاران خداوند در روی زمین یاد میشود.

اصحاب حضرت حجت(عج) همچون امامشان - که «بقیة الله» و «ذخیرة الله» است - از جمله افرادی هستند که خداوند وعده عذاب حکام جور و ستم و مشرکان و کفار را به دست آنها داده و مقرر ساخته است که پایان حکومت جباران و شروع حکومت صالحان با دست توانای آنها و رهبریت امام زمان(عج) واقع شود.

قرآن کریم از آنها تحت عنوان «أمّت معدوده» نام می برد. خداوند متعال در قرآن خطاب به کفار منحرف میفرماید:

اگر ما عذاب را تا [آمدن] «امت معدوده» از آنها به تأخیر بیندازیم میگویند: چه چیز آن را باز میدارد؟ آگاه باش! هنگامی که آن روز بیاید، عذاب از آنها برگردانده نمی شود، و آنچه را که مسخره میکردند آنها را فرو خواهد گرفت.( هود ، آیه 8)

از امام باقر و امام صادق(علیهماالسلام) روایت شده که آن دو بزرگوار در تفسیر این آیه فرمودند:

منظور از «امت معدوده» (امت شمرده شده)، همان اصحاب حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان هستند که 313 نفر به تعداد اهل «بدر» میباشند و همانگونه که پارههای ابر پاییزی به هم می پیوندند آنان نیز در آن واحد گرد می آیند.1

و در روایت دیگر امام صادق(علیهالسلام) میفرماید:

منظور از «عذاب» خروج حضرت قائم(عج) است (که سبب عذاب کافران و مفسدان خواهد شد) و منظور از «امت معدوده» اصحاب اوست که به تعداد اهل بدر میباشند.




تاریخ : دوشنبه 89/5/18 | 2:4 عصر | نویسنده : منتظر مهدی023(عاشق‌مهدی)
یاران و اصحاب امام عصر(عج) ویژگی هایی دارند که در این مقاله برخی از آنها را بررسی می کنیم تا با این بزرگمردان تاریخ آشنا شویم.
1. اطاعت از رهبری و ایمان به او
امامت و رهبری، از ارکان اسلام و محور همه کارها، اعم از عبادی و غیر عبادی، است و به تعبیر رسای امیر مؤمنان (علیه‌السلام)، امام همچون محور سنگ آسیاب است:
جایگاه من در حکومت، جایگاهی چون محور سنگ آسیاب است [که بدون آن آسیاب نمی چرخد].1
همه اعمال فردی و اجتماعی به نوعی وابسته به امامت و اعتقاد به آن است. اعتقاد به این امر، موجب شد که مسلمانان صدر اسلام با پیروی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و با به کار بستن اوامر و پرهیز از نواهی او، تمدن بزرگ اسلامی را پی ریزی کنند، چنان که خداوند به آنان فرموده بود:ادامه مطلب...




  • فود تک
  • توماس
  • زیبا مد
  • آسمان