سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 89/5/4 | 11:1 صبح | نویسنده : منتظرمهدی024(محمد)

نوید قرآن درباره امام مهدى

و نیز خداوند در قرآن کریم اینگونه از  حضرت نوید مى دهد:
(( وَعَدَ اللّهُ الّذِینَ ءَامَنُوا مِنکمْ وَ عَمِلُوا الصالِحاتِ لَیَستَخْلِفَنّهُمْ فى الأَرْضِ کمَا استَخْلَف الّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنّ لهَُمْ دِینهُمُ الّذِى ارْتَضى لهَُمْ وَ لَیُبَدِّلَنهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنى لا یُشرِکُونَ بى شیْئاً وَ مَن کفَرَ بَعْدَ ذَلِک فَأُولَئک هُمُ الْفاسِقُونَ ...))

خـدا بـه کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند وعده داده است که آنان را در روى زمین جانشین دیگران سازد همانگونه که مردمى را که پیش از آنان بودند جانشین دیگران کرد و دینشان را ـ که خود برایشان پسندیده است ـ استوار سازد و وحـشـتشان را به امنیت تبدیل کند، تا تنها مرا بپرستند و چیزى را با من شریک نگیرند. و آنان که از آن پس ، راه کفر و ناسپاسى در پیش گیرند، نافرمانند.

ایـن آیـه شـریـفـه از جـمـله آیـاتـى اسـت کـه بـه آن حـضـرت تاءویل شده است .

معناى این آیه در پرتو روایات
امـامـان مـعـصـوم و آمـوزگـاران راسـتـیـن قـرآن نـیـز در تـاءویـل آیـه مـورد بـحـث بـر ایـن انـدیـشـه رهنمون هستند که این وعده پرشکوه خدا تحقق نیافته و به هنگامه ظهور حضرت مهدى علیه السلام تحقق خواهد یافت .


1ـ از چـهـارمین امام حضرت سجاد علیه السلام آورده اند که آیه مورد بحث را، تلاوت کرد و فرمود: ((بـخـدا سـوگـنـد کـه ایـن مـؤ مـنـان شـایـسـتـه کـردار، شـیـعـیـان مـا اهـل بـیـت هـستند و خداوند این نوید و وعده شکوهبار را بدست بزرگ مردى از ما تحقق خواهد بـخشید او مهدى این امت است و کسى که پیامبر در مورد او فرمود: اگر از عمر دنیا تنها یک روز بـاقـى مـانـده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانى خواهد ساخت تا مردى از عترت من که نامش ، نام من است بر جهان حکومت کند و زمین را همانگونه که به هنگام ظهور او لبریز از ظلم و جور است مالامال از عدل و داد سازد.))

2ـ و از دو امـام مـعـصـوم حضرت باقر و حضرت صادق علیهم السلام نیز همین سخن روایت شده است و آنان نیز درست همین نوید را داده اند.
مـرحـوم ((طبرسى )) پس از نقل این روایت مى گوید: ((منظور از مؤ منان شایسته کردار، پـیـامـبـر و خـانـدان اویـنـد و ایـن آیـه در بـردارنـده نـویـد حـکـومـت عـادلانـه جـهـانـى اهل بیت ، استقرار اقتدار آنان در سراسر گیتى و برچیده شدن وحشت و هراس آنان با ظهور حضرت مهدى علیه السلام است
.))
و مـى افـزایـد: ((خاندان پیامبر در مورد این واقعیت اجماع و اتفاق نظر دارند و روشن است کـه اجماع آنان همانند قرآن حجت است . چرا که پیامبر گرامى (ص ) فرمود: ((مردم ! من از مـیـان شـمـا مـى روم اما دو گوهر گرانبها در میان شما به یادگار مى گذارم : یکى کتاب خـدا، قـرآن و دیـگـرى خـانـدانـم . و ایـن دو تـا روز رستاخیز و ورود بر من در کنار حوض کوثر، از هم جدایى ناپذیرند
.))
آنـگـاه مـى افـزایـد: ((نـویـد شـکـوهـمـنـد ایـن آیـه قـرآن نـیـز کـه تـمـکـن و اقـتـدار اهـل بیت و استقرار دین خدا بر روى زمین بوسیله آنان است ، وعده اى است که تاکنون تحقق نـیـافته است از این رو آن حضرت در انتظار دریافت فرمان ظهور از جانب خداست ، چرا که خداوند در وعده اش تخلف نمى ورزد.))




تاریخ : چهارشنبه 89/1/18 | 11:2 عصر | نویسنده : منتظر مهدی(مسافر)

 

 

به درستی که خداوند ( تبارک وتعالی ) قادر است که نشانه ای فرو فرستد . ( انعام ?? )

 

تفسیر این آیه :

ابی الجارود می گوید : امام باقر (ع) در تفسیر آیه ی « ان الله قادر الخ » فرمودند : زود است که در آخر الزمان آیات و نشانه هایی از قدرت خداوند می بینی :

(?) دابه الارض (که منظور تشریف فرمایی حضرت امیر المومنین (ع) در رجعت و یا حضرت بقیه الله روحی له الفداء است . )

(?) دجال

(?) نزول حضرت عیسی بن مریم از آسمان

(?) طلوع خورشید از مغرب   (بحار الانوار ـ ج ?? / ص ??? )

 

 

بگو او تواناست که بر شما عذابی از بالای سر و زیر پاهای شما برانگیزد یا اینکه شما را گروه های غیر متحد قرار دهد و آسیب برخی را به برخی دیگر بچشاند ( انعام ?? )

 

از ابی جعفر (امام باقر (ع) )در فرموده ی خداوند متعال : « قل هو القادر علی ... » منقول است که فرمودند : آن دجال و صیحه است ( عذاب آسمانی و از بالا ) و مراد از « او من تحت ارجلکم » عبارت از خسف و فرورفتگی زمین است و مراد از « اویلبسکم شیعا » اختلاف در دین و طعن به یکدیگر زدن است و منظور از « یذیق بعضکم بأس بعض » کشتن بعضتان است بعضی دیگر را   و تمام این حوادث در میان اهل قبله و مسلمانان به وقوع می پیوندد .    (بحار الانوار ـ ج ?? / ص ??? )

 

 

بگو آیا دیدید که اگر عذاب الهی شب هنگام و یا روز بر شما برسد (چه راه گریزی دارید ؟ ) چرا گناهکاران ( به جای توبه ) عذاب را تعجیل می طلبند ؟ (یونس ?? )

 

از امام باقر (ع) نقل شده که فرمودند : مراد از عذاب در این آیه بلاهایی است که در آخر الزمان بر مردم نازل می شود ( البته بر مردم مسلمان ) .

(ادامه ان شاء الله در آپ بعدی)

 

 

 

یا رب آن مونس جان محرم اسرار کجاست

و آن طبیب دل بی طاقت بیمار کجاست

 

 

پ.ن : منبع از نشانه های ظهور از مرحوم حاج شیخ محمد خادمی شیرازی

 

اللهم عجل لولیک الفرج




تاریخ : یکشنبه 89/1/15 | 7:54 عصر | نویسنده : منتظر مهدی(مسافر)
 

سوره یوسف آیه 110


حَتّی إذَا اسْتَیْاَس الرُّسُلُ وَظَنَّوا أنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا جاءَ هُمْ نَصْرُنا

تا آنجا که رسولان مایوس شدند و گمان کردند (حتی افراد اندک مومن نیز ) به آنان دروغ گفته اند، در آن حال یاری ما به سراغشان آمد.

-----------------------------

از مفضل بن عمر از ابو عبدالله امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: مردی به محضر امیرالمومنین علیه السلام شرفیاب شد و از طولانی شدن دولت جور و ستم به آن جناب شکایت کرد. امیرالمومنین علیه السلام به او فرمودند: به خدا سوگند آنچه آرزویش را دارید نخواهد شد تا اینکه باطل جویان هلاک شوند و جاهلان از میان بروند و متقیان ( که اندک هستند ) در امان گردند، تا جائیکه احدی از شما جای پای برای خودش نخواهد یافت و تا آنجا که شما در نظر مردم از مردار در چشم صاحبش نیز بی ارزش تر خواهید شد و همانطور که شما در آن حال هستید ناگهان یاری خداوند و پیروزی بیاید و این است ( معنی ) فرموده پروردگار عزوجل من در کتابش
:

تا آنجا که رسولان مایوس شدند و گمان کردند (حتی افراد اندک مومن نیز ) به آنان دروغ گفته اند، در آن حال یاری ما به سراغشان آمد.

سوره بقره آیه 156


وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأمْوالِ وَ الْأنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ

و هر آینه شما را به وسیله ی ترس و گرسنگی و نقص در مالها و جانها و میوه ها می آزماییم، و صبر کنندگان را بشارت ده.

-----------------------------

محمد بن مسلم از امام صادق علیه السلام روایت می کند که پیش از قیام مهدی ما سلام الله علیه مردم به انواع بلاها مبتلا می شوند و موفقیت با صابران است
.

به طور خلاصه علائم و نشانه های قبل از ظهور در این روایات عبارت است از
:

1-
وحشت و اضطرابی که در حال حاضر در میان مردم بعضی از کشورهای اسلامی دیده می شود
.

2-
گرسنگی و قحطی که در بعضی کشورهای جهان مشهود است و به طور متوسط روزانه چند صد هزار تن از گرسنگی می میرند ( مانند بعضی از قسمتهای افریقا و هندوستان
).

3-
فساد در تجارت و بازرگانی و کمبود درآمد بعضی از اقشار جامعه که به ویژه در ایران ما مشهود است
.

4-
تلفات جانی مانند تلفات در جنگ ایران و عراق و نقصان زراعت و میوه جات ناشی از آفات و کمی برکت آنها
.

اکنون به اصل روایت که از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند، توجه فرمایید
:

محمد بن مسلم از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که امام فرمودند: پیش از قیام قائم نشانه هایی است جهت آزمایش از جانب خداوند نسبت به بندگان مومنش. عرض کردم: آن نشانه های چیست؟ فرمود: آن، گفتار خداوند عزّوجل است که فرموده: « ولنبلونک بشیء » . فرمود: « لنبلونکم » یعنی هر آیینه بیازماییم شما مومنان را « بشی ء من الخوف » به مقداری و چیزی از ترس از ملوک بنی فلان ( بنی عباس ) در پایان زمامداریشان و « الجوع » و گرسنگی به خاطر بالا بودن قیمتها « و نقص من الاموال » و کاستی از مالها ( یعنی ) فساد تجارتها « و الا نفس » و جانها ( یعنی ) مرگ سریع « والتمرات » و محصولات ( یعنی ) کم شدن کشاورزی و کمبود برکت محصولات « و بشر الصابرین » ( یعنی ) بشارت ده صابران را در چنین وقت به خروج قائم علیه السلام . سپس به من فرمود: ای محمد! این است تأویل قول خداوند عزوجل که میفرماید: « و ما یعلم تاویله » ( یعنی ) نمی داند تأویل قرآن را جز خداوند و پایداران در دانش.




تاریخ : دوشنبه 89/1/9 | 6:32 عصر | نویسنده : منتظر مهدی(مسافر)

 

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک (دعای غریق)

 

_ بزودی آیات و نشانه هایی از قدرت خود را در صحنه ی گیتی و در {کشور} وجودشان بدانها نشان خواهیم داد ، تا بر آنها آشکار شود که او حق است . ( فصلت 53 )

_ و هرآینه شما را به وسیله ی ترس و گرسنگی و نقص در مال ها و جان ها و میوه ها می آزماییم ، و صبرکنندگان را بشارت ده . ( بقره 156 )

تفسیر این آیه از آقام امام صادق (ع) :

محمد بن مسلم از امام صادق (ع) نقل کرده است که امام فرمودند :

پیش از قیام او نشانه هایی است جهت آزمایش از جانب خداوند نسب به بندگان مؤمنش . عرض کردم : آن نشانه ها چیست ؟ فرمود : آن ، گفتار خداوند عزوجل است که فرموده : (بقره 156) یعنی هرآینه بیازماییم شما مؤمنان را به مقداری و چیزی از ترس از ملوک بنی فلان (بنی عباس) در پایان زمامداریشان و گرسنگی به خاطر بالا بودن قیمت ها و کاستی از مال ها (یعنی) مرگ سریع و محصولات (یعنی) کم شدن کشاورزی و کمبود برکت محصولات ، (یعنی) بشارت ده صابران را در چنین وقت به خروج او (ع) . سپس به من فرمود : ای محمد ! این است تأویل قول خداوند عزوجل که می فرماید : «و ما یعلم تأویله .. » (یعنی) نمی داند تأویل قرآن را جز خداوند و پایداران در دانش .

(ادامه ان شاء الله در آپ بعدی)

 

 

 یا رب الامان ، الامان فِی شَرِّ فسادِ آخرالزَّمان (الهی آمین)

 

پ.ن 1 : منبع از نشانه های ظهور از مرحوم حاج شیخ محمد خادمی شیرازی

پ.ن 2 : متن های عربیش رو ننوشتم .

 

اللهم عجل لولیک الفرج






  • فود تک
  • توماس
  • زیبا مد
  • آسمان