سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 88/12/26 | 4:49 عصر | نویسنده : منتظر مهدی014(صدری)

منتظران راستین در فساد محیط حل نمی شوند:

اثر مهم دیگری که انتظار مهم مهدی عج دارد حل نشدن در مفاسد محیط و عدم تسلیم در برابر آلودگیها است.

توضیح اینکه هنگامی که فساد فراگیر می شود و اکثریت یا جمع کثیری را به آلودگی می کشاند، گاهی افراد پاک در یک بن بست سخت روانی قرار می گیرند، بن بستی که از یاس اصلاحات سرچشمه می گیرد. گاهی آنها فکر می کنند که کار از کار گذشته و دیگر امیدی به اصلاح نیست، و تلاش و کوشش برای پاک نگاه داشتن خویش بیهوده است، این نومیدی و یاس ممکن است آنها را تدریجا به سوی فساد و همرنگی با محیط بکشاند و نتواند خود را به صورت یک اقلیت صالح در برابر اکثریت ناسالم حفظ کنند و همرنگ جماعت نشدن را موجب رسوایی بدانند.

تنها چیزی که می تواند در آنان روح امید بدمد، و به مقاومت و خویشتن داری دعوت کند و نگذارد در محیط فاسد حل شوند، امید به اصلاح نهایی است، تنها در این صورت است که آنها دست از تلاش و کوشش برای حفظ پاکی خویش و اصلاح دیگران برنخواهند داشت.

به همین دلیل، امید را میتوان همواره به عنوان یک عامل موثر تربیتی در مورد افراد فاسد شناخت، همچنین افراد صالحی که در محیطهای فاسد و گرفتارند، هرگز بدون امید نمی توانند خویشتن را حفظ کنند.

نتیجه اینکه انتظار ظهور مصلحی که هر قدر دنیا فاسدتر می شود امید ظهورش بیشتر می گردد، اثر فزاینده روانی در معتقدان دارد، و آنها را در برابر امواج نیرومند فساد بیمه می کند، آنها نه تنها با گسترش دامنه فساد محیط مایوس نمی شوند، بلکه به مقتضای:

وعده وصل چون شود نزدیک ... آتش عشق تیزتر می گردد

وصول به هدف را در برابر خویش می بینند و کوشش آنان برای مبارزه با فساد و یا حفظ خویشتن با شوق و عشق زیادتری تعقیب می گردد.




تاریخ : چهارشنبه 88/12/26 | 4:48 عصر | نویسنده : منتظر مهدی014(صدری)

خودیاریهای اجتماعی

منتظران راستین در عین حال وظیفه دارند تنها به خویش نپردازند، بلکه مراقب حال یکدیگر باشند، و علاوه بر اصلاح خویش در اصلاح دیگران نیز بکوشند، زیرا برنامه عظیم و سنگینی که انتظارش را می کشند یک برنامه فردی نیست، برنامه ای است که تمام عناصر انقلاب باید در آن شرکت جویند، باید کار به صورت دسته جمعی و همگانی باشد، کوشش ها و تلاش ها باید هماهنگ گردد، و عمق و وسعت این هماهنگی باید به عظمت همان برنامه انقلاب جهانی باشد که انتظار آن را دارند.

در یک میدان وسیع مبارزه دسته جمعی، هیچ فردی نمی تواند از حال دیگران غافل بماند، بلکه موظف است هر نقطه ضعفی را در هر کجا ببیند اصلاح کند و هر موضع آسیب پذیری را ترمیم نماید، و هر قسمت ضعیف و ناتوانی را تقویت کند، زیرا بدون شرکتفعالانه و هماهنگ تمام مبارزین، پیاده کردن چنان برنامه ای امکان پذیر نیست.

منتظران واقعی علاوه بر اینکه به اصلاح خویش می کوشند، وظیفه خود می دانند که دیگران را نیز اصلاح کنند.

این است اثر سازنده دیگری برای انتظار قیام مصلح جهانی.




تاریخ : چهارشنبه 88/12/26 | 4:48 عصر | نویسنده : منتظر مهدی014(صدری)

بسم الله الرحمن الرحیم

بعضی از نا آگاهان چنین پنداشته اند که انتظار مهدی عج، ممکن است سبب رکود و عقب ماندگی، یا فرار از زیر بار مسئولیت ها و تسلیم در برابر ظلم و ستم گردد. چرا که اعتقاد به این ظهور بزرگ مفهومش قطع امید از اصلاح جهان قبل از او و حتی کمک کردن به گسترش ظلم و فساد است تا زمینه ظهور آن حضرت فراهم گردد. در صورتی که چنین نیست و انتظار این ظهور بزرگ آثار و برکات سازنده ای دارد، که در ذیل به چند نمونه اشاره می کنیم:

1. خود سازی فردی:

چنین تحولی قبل از هر چیز نیازمند عناصر آماده و با ارزش انسانی است که بتوانند بار سنگین چنان اصلاحات وسیعی را در جهان به دوش بکشند، و این در درجه اول محتاج به بالاترین سطح اندیشه و آگاهی و آمادگی روحی و فکری برای همکاری در پیاده کردن ن برنامه عظیم است. تنگ نظریها، کوته بینیها، کج فکریها، حسادت ها، اختلافات کودکانه و نابخردانه و بطور کلی هر گونه نفاق و پراکندگی با موقعیت منتظران سازگار نیست.

نکته مهم ایناست که منتظر واقعی، برای چنان برنامه مهمی، هرگز نمی تواند نقش تماشاچی را داشته باشد، باید از هم اکنون حتما در صف انقلابیون قرار گیرد.

ایمان به نتایج و عاقبت این تحول هرگز به او اجازه نمی دهد که در صف مخالفان باشد و قرار گرفتن در صف موافقان نیز محتاج به داشتن اعمالی پاک و روحی پاکتر، و برخورداری از شهامت و آگاهی کافی است.

من اگر فاسد و نادرستم چگونه می توانم در انتظار نظامی که افراد فاسد و نادرست در ان هبچ گونه نقشی ندارند، بلکه مطرود و منفور خواهند بود، روز شمار یکنم.

آیا این انتظار برای تصفیه روح و فکر و شستشوی جسم و جان از لوث آلودگی ها کافی نیست؟

ارتشی که در انتظار جهاد اسلامی و ازادی بخش به سر می برد حتما به حالت آماده باش کامل در می اید. سلاحی که برای چنین میدان نبردی شایسته است به دست می اورد و سنگرهای لازم را می سازد. آمادگی رزمی افراد خود را بالا می رد، روحیه افراد خود را تقویت می کند و شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه ای را، در دل فرد فرد سربازانش زنده نگاه می دارد، ارتشی که دارای چنین آمادگی نیست، هرگز در انتظار به سر نمی برد، و اگر بگوید دروغ می گوید.

انتظار یک مصلح جهانی به معنای آماده باش کامل فکری و اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است. فکر کنید چنین آماده باشی چقدر سازنده است. برای تحقق بخشیدن به چنین انقلابی، مردانی بسیار بزرگ و مصمم و بسیار نیرومند و شکست ناپذیر، فوق العاذه پاک و بلند نظر، کاملا آماده و دارای بینش عمیق لازم است.

و خود سازی برای چنین هدفی مستلزم به کار بستن عمیق ترین برنامه های اخلاقی و فکری و اجتماعی است، این است معنای انتظار واقعی،

آیا هیچ کس می تواند بگوید چنین انتظاری سازنده نیست؟




تاریخ : سه شنبه 88/12/4 | 2:57 عصر | نویسنده : منتظر مهدی016(*)
1-کمک وصدقه به محرومین به نیت سلامتی ودور کردن غم واندوه از امام زمان(عج).

2-نماز اول وقت موجب خوشحالی حضرت مهدی (عج) می شود.

3-صلوات فرستادن زیباترین هدیه است به همراه (وعجل فرجهم) حداقل روزی 100 مرتبه.

4-تلاوت قرآن به خصوص سوره های یس،نبا،عصر،واقعه وملک بعد از نمازوتقدیم به اموات وشیعیانی که وارث ندارند‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.

5-به نیابت از امام زمان(عج) به زیارت ائمه بروید ویا دیگران را به زیارت بفرستید(حج،کربلا،مشهد،قم).

6-به والدین خود خدمت کنید،مطمئن باشید قلب عالم امکان،حضرت مهدی(عج) ،دعای ندبه ودعای غیبت امام زمان(عج) بخوانید...(اللهم عرفنی نفسک...).

8-خواندن نماز امام زمان(عج) (همانند نماز صبح دو رکعت وتکرار ایاک نعبد وایاک نستعین100مرتبه).

9-احترام وخدمت به سادات ودوستان حضرت به نیت خوشحال کردن امام زمان(عج).

10-بعد از هر نماز برای فرج امام زمان(عج) زیاد دعا کنید.همواره یاد و انتظار ظهورآن بزرگواررا با دعا در خود تقویت و از پروردگار توفیق معرفت بیشتر به حضرت را درخواست کنید.


 






  • فود تک
  • توماس
  • زیبا مد
  • آسمان